måndag 22 mars 2010

Söndag hos mormor och morfar

På morgonen hade jag fortfarande en myshörna. Där busade jag med Oscar.
Han var min huvudkudde ett tag, men tröttnade efter en stund.

Oscar verkar tycka att jag tagit hans plats.

På förmiddagen åkte vi hem till mormor och morfar. Jag stannade hos dem hela dagen. Vi hade jätteroligt! Jag sov min middagslur inomhus. Jag fick jättegod köttfärslimpa till middag och åt massor! Mamma och pappa kom tillbaka på eftermiddagen och då fikade vi. Mormor hade bakat jättegoda kakor. Innan vi skulle åka hem plockade mormor fram världens roligaste pussel!

Bokstäver!!! Jag älskar bokstäver!

Först plockade jag bort alla och sa vilken bokstav det var. Sen la jag tillbaka dem igen. De var imponerade över att jag kunde lägga tillbaka alla bokstäver trots att det var första gången jag la pusslet :-)

Jag ville inte åka hem, men jag var jättetrött! Innan vi åkte gungade morfar mig i täcket i sovrummet, det är sååå kul!

När vi kom hem hade myshörnan försvunnit och jag hade fått ett bord med stolar! Det var så spännande att jag inte ens ville titta på tv och lekte nästan en timme till!
Den där lilla vita pallen är min favorit! Den bar jag omkring på. Jag satt en stund och ritade också.

Sen var det dags att nanna.

Inga kommentarer: