tisdag 21 september 2010

En tisdag

Idag vaknade pappa och jag inte förrän 07.15, så länge sover jag nästan aldrig! Vi gick till dagis nästan direkt. Jag tycker dagis är kul!
När mamma kom och hämtade mig var vi ute och lekte. Båda dagisfröknarna sa till mamma att jag är så duktig. Mamma blev glad! Jag vet ju att jag är duktig.
Sen gick vi till bilen.




Jag ville egentligen hem och titta på Mora träsk. Har fått en DVD av mormor som jag älskar! Jag vill se den hela tiden. Men istället åkte vi till Mobilia och handlade. Jag provade stora skor och busade med mamma. När vi var i mataffären så skulle vi stå i kö. Det tyckte jag var tråkigt så jag sprang min väg. Det var jättekul att mamma sprang efter mig :-D. Sen förklarade mamma att man måste stå i kö för att handla. Då gjorde vi det. Men så såg jag en flaska vatten och blev jättetörstig! Den låg på kassabandet, jag ville dricka meddetsamma och blev JÄTTELEDSEN när jag inte fick det. Som tur var fick vi betala snabbt så jag kunde få mitt vatten.
Oj vad törstig jag var!!!

Jag kan sätta på locket själv.

När vi kom hem så tog jag av mig skorna. Pappa sitter alltid i trappan och tar av och på sina skor. Så det gör jag med.
Det kan vara lite knepigt att få av dem.

Men för det mesta går det bra!

Inga kommentarer: