tisdag 4 maj 2010

I parken med Josephine

Idag kom mamma till dagis för att hämta mig just när vi fick mellanmål. Jag hade ätit en macka med räkost. Vi fick blåbärssoppa också men personalen sa till mamma att det ville jag inte ha. Mamma sa åt mig att smaka. Det gjorde jag och då upptäckte jag att det ju var jättegott! Jag drack upp alltihop och ville ha mer.
Innan vi skulle gå så hämtade jag boken med bilder på mig, mina släktingar och vänner. Den är så rolig att titta i. Det tyckte mamma också.

Efter dagis åkte vi till Slottsparken. Där träffade vi min kompis Josephine och hennes mamma. Vi sprang runt och hade jätteroligt!



En liten filmsnutt på oss.

Vi lekte lite i sanden

Efter lekplatsen gick vi till caféet och fikade. Satt utomhus. Jag var duktig och satt länge och fikade. Mamma hann tom dricka upp sitt kaffe.
Mums för fika!

När vi fikat klart blev det jättekallt och blåsigt så då fick Josephine och jag åka vagn tillbaka till bilen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta de är de små liven! Tack för igår.

Josephine har nog fått öroniflammation, fick hämta henne från dagis idag. Elliott har inte blivit sjuk?

//Becka

Kattalena sa...

Tack själv, det var jättekul! :-)
Stackars Josephine!
Hoppas att Elliott inte får det, men de umgicks ju inte så nära varann så det är säkert lugnt.
Vet inte om det smittar, gör det det?

Anonym sa...

Trodde inte heller att det smittar, men på dagis sa de att två andra barn har det nu. Men tror nog inte det smittar i alla fall..