tisdag 22 februari 2011

Dagis och kompislek

Igår var det måndag och dagis igen. Det var kul att gå till dagis! Min kompis väntade på mig och blev glad när jag kom in! Efter dagis hämtade mamma mig och vi åkte hem till Åsa och Emmi. På vägen dit träffade vi en annan Åsa, det var lite förvirrande men kul!

Emmi var jättesnäll och tog hand om mig. Hon gav mig vatten i glas och bar runt det dit jag var.
Vi la pussel och vi tittade på Shrek. Jag tyckte inte den var så rolig som Emmi tyckte. Men jag har ju aldrig sett den förut, kanske blir den bättre om man ser den flera gånger? Vi fick kakor också. Det var gott! De har en hund som jag blev rädd för. Den skällde argt på mig när jag kom för nära och den åt. Jag blev jätterädd och ledsen. Fick sitta hos mamma en stund efteråt.


Fina Emmi

Idag var jag kortare tid på dagis, när jag vaknade från sovstunden så var mamma där. Det var trevligt! När jag sovit middag vill jag mysa en stund så vi satt i soffan och kramades innan vi gick därifrån. Vi körde hem till Malin, Amanda och Alexander. Där lekte vi och fikade. Det var jättekul!

De hade en mysig gungstol som hängde i taket!


Vi trängde ihop oss i öppna spisen och mumsade på äpplebitar

Inga kommentarer: