torsdag 12 juni 2008

Lite kinkig idag

Elliott har varit kinkig i natt. Sov inte från kl 05... Michael tog hand om honom då. Han somnade inte igen ordentligt förrän på förmiddagen efter att mormor kommit hit och vi åkte för att handla. Han somnar nämligen nästan alltid i bilbarnstolen, sötisen. Han har börjat lyfta på huvudet själv nu. Börjar bli mycket stadigare i nacken. Kul!
Vi har köpt en bok om "Baby Signs" - handlar om hur man kan lära sitt lilla barn olika tecken innan de kan prata så att man kan kommunicera utan ord. Verkar toppen! Ska vi absolut testa. När vi kom hem från shoppingen var Michael också hemma och Elliott vaknade. Mamma och jag åkte till Coop, Michael var hemma med Elliott. När jag kom hem så var Elliott fortfarande vaken.
Han var såååå kinkig. Jag fick sitta med fingret i hans mun hela tiden... så fort jag tog ut det så gallskrek han. Och vi har köpt olika nappar, ingen duger. Han bara spottar ut dem. Klöks dessutom när man stoppar in dem... stackaren. Han tycker de är jätteäckliga. Och när jag testade att sätta honom i baby björnen så gallskrek han. Den var inget kul alls tyckte han. Förmodligen var han bara ovanligt kinkig... nu sover han efter att motvilligt ha släppt mitt lillfinger. Hoppas han sover djupt och vaknar pigg och glad. Han har nog ont någonstans tror jag för hans gnäll kommer i intervaller. Även med fingret i munnen så grimaserar han och visar att något är fel. Stackars liten. Önskar man kunde prata med honom, men det lär ju dröja nästan 2 år tills man kan det. Om jag inte lyckas bra med "baby signs" ;-)

Inga kommentarer: