fredag 27 juni 2008

Lärkan

Pigg som en lärka vaknade Elliott idag kl 05. Det var bara att pallra sig upp och gå ner till soffan i vardagsrummet. Han får gärna sluta vara så morgonpigg tycker jag! Vi hade precis somnat om när pappa steg upp... så då var det att gå upp till sovrummet igen. Men då kunde varken Elliott eller jag somna om. Men idag var det ändå mysigt. Söt som socker är han. Ovanligt söt idag :-D
Han somnade igen redan 09.30 och sov ända tills klockan var 11.45. Det var skönt! Då hann jag äta frukost och göra latte och fixa en madrass till arbetsrummet så vi slipper gå ner i soffan på morgonen framöver.
Här sitter han i stolen och myser lite. På sig har han fina pyjamasen han fått av Uffe + familj. Jag struntar i att det är pyjamas och använder den som vanlig body jag.
När regnet slutat ösa ner åkte vi och handlade på Rusta och Ica Maxi. Elliott gillar när vi gör saker.
Man blir lite trött av att åka runt i affären. Han slumrade till på hemvägen, men vaknade igen efter en liten stund. Han har faktiskt varit vaken hela tiden och somnade igen för bara en halvtimme sen ungefär. Det är så jobbigt för honom för när han nästan somnat så får han ont i magen och vaknar. Men efter lite bärande i babybjörnen somnade han på riktigt och nu sover han så sött så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sista bilden visar precis hur jag känner mig när jag är ute och handlar...
/Mattias