måndag 9 juni 2008

Måndag

I natt hade Elliott lite ont i magen. Han var nog vaken en timme mellan 03 och 04. Stackaren. Jag var jättetrött... men fick amma lite och byta blöja och gosa med honom tills han äntligen somnade...

Idag kom Lina och hälsade på. Elliott fick en supersöt body med elefanter på. Hon var här redan 09 på förmiddagen så vi drack bara lite kaffe :-). Elliott sov när hon kom men vaknade efter en stund, hungrig. När Lina hade cyklat iväg för att jobba så åkte Elliott och jag till bvc. Han väger nu 3 560 g. Bra viktökning! Han har växt till 51,5 cm. Det måste innebära att vi nu kan använda en baby-björn till honom. Ska skaffa en sån. Sjalen gav mig klaustrofobi. Men jag ska prova den igen... Sköterskan på bvc sa att jag ska lägga honom mycket på magen, så han får jobba med att försöka lyfta huvudet. Jag fick AD droppar också. De ska han få from han är 1 månad. 5 droppar om dagen.

Vi var en tur på babyringen efteråt och där köpte jag 5 body till honom för 100 kr. Färgglada värre :-D Köpte även några djur som jag ska hänga på barnvagnen och en liten snuttefilt i form av en fågel. Men det jag egentligen skulle ha var en bra napp, den glömde jag såklart bort. Jag hade plockat till mig en, men måste ha lagt den ifrån mig för när jag kom hem hade jag inte köpt någon.

Lite senare på dagen fick Elliott besök av mormor och morfar. Han fick ett set med flera olika fina kläder + en filt som verkar jättemjuk och skön. Han har det bra den pågen! :-D Mormor fick ta hand om honom medan jag planterade lite blommor i trädgården.

Elliott gillar verkligen sitt babygym! När man lägger honom där så tittar och tittar han på allt. Helt nöjd.

Han är fortfarande världens sötaste unge!!! I love him! Jag har inte tagit så många bilder idag. Är lite rädd att blixten stör hans ögon? Men jag vet inte om det gör nåt egentligen. Tänkte ta bilder ute så jag inte behöver använda blixt, men det blev inte av. Får ta många bilder imorgon istället.

Elliott sover sött hos pappa

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi kan inte annat än att hålla med, supersöt är han! På tal om blixt och så, när Amanmda var alldeles nyutklämd och lina och mor min kom till BB så tog de koort i smyg när jag var på toa eftersom jag inte ville att de skulle blixtra på Amanda. =D Emilia

Anonym sa...

Oj, så många stavfel det blev, lite hastigt skrivet minsann...E

Kattalena sa...

Hihi, vilka busar som tog foton när du inte var där! :-D