fredag 16 oktober 2009

Lite från min vecka

Jag får träffa mormor och morfar nästan varje dag! Vi är hemma hos oss ibland, då brukar vi gå till öppna förskolan. Men oftast är jag hemma hos dem. Vi har det så bra tillsammans!
Mormor filmade mig häromdagen. Jag har stort tålamod säger hon, jag testar minsann saker tills jag kan dem. :-)


Under veckan har jag inte träffat mamma så mycket. Pappa säger att hon jobbar hela tiden. Pappa var hemma i onsdags, då åkte vi till jobbet och hälsade på mamma. Hon blev jätteglad. Jag busade omkring på kontoret, där är jätteroliga korridorer att springa i och så brukar jag få en boll att leka med av Emmis mamma.
Ger Oscar hans ben tillbaka.

Jag har börjat få lite "fasta" rutiner. På morgonen är det välling och morgongos med mamma eller pappa. När jag inte vill gosa mer så går vi ner på nedervåningen. Där vill jag gärna att de sätter på tv:n så jag kan titta på "Fåret Shaun". Det är mysigt.

Sen får jag frukost och jag klär på mig med lite hjälp. Sen åker vi till mormor och morfar, eller så kommer mormor hit. Ibland går vi till öppna förskolan innan jag ska sova, det är när mormor kommer hit eller pappa är hemma. Jag sover alltid en stund på dagen, oftast runt 11-12 tiden. Sen är jag vaken tills jag ska nanna.

När jag är trött, oftast vid 19-tiden går mamma eller pappa med mig upp till mitt rum. De lägger mig i sängen och ger mig välling. Ibland somnar jag meddetsamma efter vällingen, ibland rullar jag runt för det är svårt att komma till ro.

Ibland vaknar jag på natten och hittar inte min napp. Då blir jag ledsen och det hör mina föräldrar som kommer in och letar upp nappen och sen är de hos mig tills jag somnar om.

Inga kommentarer: