onsdag 14 april 2010

fågelmatning

Jag är fortfarande förkyld och hostar en massa så idag har jag inte varit på dagis. Istället har jag varit på mitt favoritställe! Hos mormor och morfar. Det är jobbigt med hosta för då kan jag inte sova ordentligt :-(
Men det var roligt hos mormor och morfar. På eftermiddagen åkte vi till parken för att mata fåglar. Mamma mötte oss där. Jag ville inte kasta brödet till fåglarna. Det var ju så gott att jag åt upp det själv

Jag var väldigt trött och hängig så mamma och jag åkte hem efter bara en liten stund. Hemma ville jag gå en sväng i trädgården. Sen ville jag mest kramas. Jag hostade massor och kände mig risig.

Igår var jag också sjuk, då var jag också hos mormor och morfar. Först när jag kom dit satt jag i mormors knä i 1,5 timme. Sen blev jag jättepigg och busade runt och lekte mest hela dagen. Speciellt kul hade jag med rutschkanan. Den åkte jag hur många gånger som helst! När mamma kom för att hämta mig så sprang jag till henne skrattandes. Jag ville läsa bok med henne och plötsligt blev jag jättetrött. Vi åkte hem och jag var jättehängig hela kvällen. Kände mig riktigt skruttig... Somnade på 5 minuter, mamma nattade mig för pappa var på jobbet. Pappa sov hos mig hela natten, jag vaknade ofta och hostade.

Inga kommentarer: