onsdag 7 april 2010

Påskelipåsk

I söndags var vi hos pappas syster.
De hade en jättestor vovve som jag tyckte om! Rolig var den också.

Medan de vuxna åt så lekte jag på golvet. Det var roliga grejor att leka med där.

Efteråt var jag hemma hos mormor och morfar. Där var även Annika och Rolf. Det är alltid så kul hos mormor och morfar! Mamma och pappa kom dit på kvällen. Vi blev bjudna på middag och sen var jag så trött att vi fick åka hem.

På måndagen var vi mest hemma. Pappa och jag gick till en lekplats och när vi kom hem var morfar i trädgården och en liten stund senare kom mormor också! Vi gick in. Jag fick ett jättestort påskägg!!! Det innehöll lego, en liten gorilla, majsbågar och bokstavskex!
Mitt stora påskägg!

Det var jättekul att ha mormor och morfar här. Jag var dock väldigt trött på kvällen, strax innan läggdags. Hade lite svårt att förklara vad det var jag ville ha när jag pekade på saker.

Mamma har varit väldigt tråkig denna helgen. Mest bara hostat och haft sig. Hon har sovit på soffan nere i vardagsrummet.

Igår var det dagis igen. Jag tyckte inte det var så himla kul faktiskt. Hade hellre varit hemma. Mamma hämtade mig och vi var ute i trädgården i en timme. Det var roligt!
Grinden är en klar favorit!

Man kan öppna den och dra ut den där grejen som låser grinden. Sen kan man sätta tillbaka den igen. Sånt gillar jag.

Vi har en hammock också, den är spännande att kliva upp i. Gungar lite smått.

På kvällen ska man borsta tänderna.

Man sköljer tandborsten först

Sen borstar man

Har man tur hittar man små kycklingar i fönsterkarmen. De är skojiga att leka med!

Inga kommentarer: