onsdag 28 april 2010

Utflykt!

I tisdags var vi på utflykt, mormor, mamma och jag. Vi åkte bil och kom till en stor gård. Där tittade vi på kossor som sprang ut på ängen. De var ganska roliga men roligast var lammen.

Jag lyckades tom klappa ett lamm!



Vi var inne i en lada med lamm. De "bäää"ade massor och var jätteroliga!
Sen var jag hos mormor och morfar hela eftermiddagen. När mamma och pappa kom så fick vi middag. Jag åt både potatis och moussaka. När jag blev trött så åkte vi hem. Tittade lite kort på tv sen var det dags att nanna.

Efter dagis brukar jag leka en stund i trädgården.
Jag brukar hjälpa mamma att vattna.

Det är viktigt att skottkärran blir ordentligt vattnad

Hela kannan ska tömmas

Det finns fler ställen som jag behöver sköta


tex att vattna gräset mellan stenarna

Inga kommentarer: