söndag 31 oktober 2010

Fredag och lördag

Mamma och jag var ute och åt frukost i fredags. Det var mysigt!




Efter frukosten var vi hos doktorn. Det var kul! Sköterskan satte på mig en massa klisterlappar som hon fäste sladdar i. Sen fick jag sitta alldeles stilla medan det kom ut en massa papper ur apparaten. Jag var duktig och satt alldeles stilla hela tiden. Efteråt fick jag en jättefin orange mjukiskatt. Den tyckte jag om!

Mamma körde mig till dagis. Min grupp skulle just gå ut och leka på lekplatsen. Jag och mamma följde med. Jag ville inte leka, jag ville sitta hos mamma. Så vi satt på bänken och höll hand ända tills mamma var tvungen att gå och jobba. Då blev jag jätteledsen. Jag hade velat vara med mamma hela dagen. Men mamma måste tyvärr jobba... och efter en stund hade jag roligt med de andra barnen.

Efter dagis åkte vi till mammas moster Annika & hennes man Rolf. Där var mormor, morfar, Olle, Ludde, Markus, Sofia och Marianne. Roligt! Vi fick jättegoda tilltugg innan maten. Jag åt massor av det mesta. Och innan vi gick hem fick jag godis! En glass och sen två stora skumgodis-nappar.
Morfar och jag dansade Per 7-spring. Den slutar med att man ligger på golvet och ropar "Sjuuuu" och bankar händer och fötter i marken. Det är min favoritdans!!! Morfars också!

Glass!

I lördags var mamma och jag på Little Gym. Det var kul! Men jag förstod inte varför jag inte fick springa åt vilket håll jag ville på studsmattan... dum idé. Men jag busade massor med en annan flicka. Vi sprang till en vägg och sen till en studsmatta som vi slängde oss på. Det gjorde vi om och om igen medan alla andra gjorde någon tråkig övning. Vi hade jättekul!

Inga kommentarer: