lördag 25 december 2010

JUL!

Igår var det julafton. Den firade vi i Lund tillsammans med mormor, morfar, Annika, Rolf, Markus, Berit och Olle. Och så kom tomten!!!


Det knackade på dörren. Jag gick för att se vem det var!


Det var tomten!!!


Han frågade om där fanns några snälla barn. Jag måste ha varit jättesnäll för jag fick ett paket!


Och sen fick jag ännu fler! Tomten hade en hel säck full med klappar och de var alla till mig!



Innan tomten gick gav jag honom en stor kram.

Vilken rolig julafton!!! Till middag åt jag mest ost! Det åt jag till efterrätt också.

Och jag fick äta flera godisbitar och en glass!


Sen kom Rudolf med röda mulen :-).

På morgonen fick jag mitt sista paket i kalendern. Det var en ny "Babar" film som vi tittade på meddetsamma. Sen skulle vi åka bil. Det tog lång tid att komma ut från vår gata... bilen satt fast. När vi fått hjälp av grannarna och lyckats komma iväg så körde vi till Mobilia för att äta frukost.

Jag åt mest av pappas macka. Den var god!

Inga kommentarer: