måndag 20 december 2010

Måndag

I morse vaknade jag i mamma och pappas säng. Det var mysigt. Mamma hade redan gått upp. När hon kom in så sa hon "godmorgon". "Godmorgon" sa jag, "mamma kram" och så kramades vi. Sen ville jag gå ner. Varje morgon längtar jag efter att få öppna paketet i min kalender! Idag var där ett litet pussel. Det var kul! Jag har lagt det alldeles själv, utan hjälp.

Idag har jag varit hos mormor och morfar hela dagen. Det har varit jättekul! Mammas moster Annika var där och hälsade på också. Hon kom när jag sov. Så hon var där när jag vaknade. Visst ser det skönt ut när jag sover?!

Mamma kom för att hämta mig efter sitt jobb. Men vi stannade kvar ett tag innan vi åkte hem. Jag fick en stor burk med djur av morfar som jag fick ta med hem!
På hemvägen hämtade vi pappa och Oscar. Jag berättade för pappa att jag haft roligt hos mormor och morfar.

I flera dagar har jag varit sjuk. Därför var jag inte på dagis varken på torsdagen eller fredagen förra veckan. Det är tråkigt att vara sjuk. Känner mig mycket bättre nu. Mamma tyckte inte det var roligt att jag var sjuk, det tyckte inte jag heller. Pappa var jättebra på att ta hand om mig. Jag ska inte till dagis denna veckan. Det är för att jag inte ska bli sjuk direkt igen, säger mamma. Jag tycker att det är jättebra för jag får vara hos mormor och morfar istället. På onsdag är mamma hemma och sen är det jul!

Inga kommentarer: