tisdag 14 december 2010

Lucia

Vi firade lucia på dagis i måndags. Vi gick upp jättetidigt! Kl 07 började luciatåget och vi åkte cyklar och fick ha på oss tomteluva.
Nu har vi samlats (kl 06.45) och jag har just fått på mig tomteluvan.

Nu har jag fått ett ljus i handen också.


Vi har åkt cykel in till gården. Där stod våra föräldrar!

Får syn på mamma och pappa, jag trodde att de hade åkt och jobbat...

Oj så ledsen jag blev när jag såg dem...

Så pappa fick komma och vara med i lussetåget lite

Vi fortsatte att sjunga för alla mammor och pappor

Efteråt var det fika! Jag fick varm choklad och kanelbulle.
Oj vad jag var trött... här på väg att gäspa stort.

Hoppas att jag snart blir av med tomteluvan

Det var jättemysigt att fika, vi barn fick fika inomhus och mamma och pappa kom också in och var med.

Den här fina snögubben har jag gjort!

Inga kommentarer: