tisdag 14 oktober 2008

Ny arbetsvecka





Det har varit mycket arbete den här veckan. Mamma arbetar hur mycket som helst. Om jag och pappa inte hade gått dit hade jag knappt träffat henne. Igår gick pappa och jag en lång runda på stan. Det är så mycket att titta på när man är ute och går. Jag kan ju sitta upp i vagnen nu så jag ser bra. Det är bara det att min ögonlock blir så tunga av allt tittande och helt plötsligt minns jag inget mer på en lång stund. Vi var i alla fall inne på mammas och pappas jobb en stund och på vägen hem var vi inne på pappas förra jobb. Folket där pratade konstigt och pappa också. Jag förstod ingenting.

Idag var pappa också tvungen att jobba en stund så då turades folk där om att leka med mig. Sen var vi i någon affär och tittade på kakel säger pappa, men det tror jag inte på. Jag minns inget av det...

Inga kommentarer: