fredag 26 december 2008

Vilken jul!

På julafton steg mamma och jag upp kl 05. Jag blev badad och julfin. Jag tycker om att bada! På dagen lekte jag mest med pappa. Vi höll oss i köket för det står ett stort träd där vi brukar leka. En julgran säger mina föräldrar att det är.
Mamma och pappa hade julklappsutdelning och mamma fick ett jätteroligt snöre!

På julen ska man ha tomteluva och tomtekläder, det vet ju alla!

Sen kom mormor & morfar, gammelmorbror Olle, gammelmostrarna Berit och Annika & Rolf! Busar med mormor och morfar i soffan.

Sen skulle alla skulle äta och då gick pappa ut med mig för jag var så trött. Somnade meddetsamma. När jag vaknade satt alla fortfarande och åt. Jag fick också äta, min tomtedräkt blev kladdig av all mat :-)
Fångad av min galna mamma som tänker byta kläder på mig!

Jag fick massor av julklappar!!!
Oh! Ett snöre!

Jag blev så trött av alla intryck och julklappar att strax efter fick jag sova för natten.

På juldagen vaknade jag kl 05. Då steg pappa och jag upp och lekte med alla mina julklappar! Vi fick vara lite tysta så inte mamma skulle vakna. Jag har fått jätteroliga julklappar!Leker med några av mina julklappar! Bry er inte om pappa, han är så tramsig...

På kvällen åkte vi till gammelmoster Annika. Jag blev väckt när vi skulle åka, men jag älskar att åka bil och satt och sjöng hela vägen dit. När vi kom fram var alla från igår där och vi fick middag! Jag åt lite kött, avocado, broccoli och potatis. Det var gott! Banan & välling fick jag också! Men jag var väldigt trött efter julen, så jag var lite mammig & pappig. Fick sova en stund. När jag vaknade var jag lite överraskad över att vi inte var hemma. Var inte på så socialt humör.

När vi kom ut i bilen för att åka hem då blev jag jättepigg! Det var skönt att få lite lugn, det är så många intryck när jag är borta! Men bilen känner jag igen! Och jag pratade och skrattade hela vägen hem! Hemma lekte jag och busade i köket och först kl 23 ville jag sova. Jag ville inte äta... Pappa la mig för natten. Vaknade kl 02 och var SÅ hungrig! Mamma gjorde mat till mig och pappa fick natta mig igen, då var jag inte så sugen på att sova men somnade tillslut ändå.

Vaknade klockan fem på morgonen idag med! Det är bästa tiden att stiga upp tycker jag!

Inga kommentarer: