tisdag 10 februari 2009

Sångstund på Öppna förskolan

Idag har vi varit på Öppna förskolan vid Möllevången. Det var jättekul! Mamma sprang nästan hela vägen dit (med mig i vagnen) för hon var så sen. Min mamma är inte så bra på det där med att passa tider. Hon blev tvungen att byta min blöja på mig precis innan vi skulle gå, som om det skulle göra så stor skillnad om hon hade sluppit? Men det skyllde hon på. Hur som helst så var Emmi där! Och en massa andra bebisar och en massa leksaker. Jag lånade en "lära gå" vagn. Gick ganska långt med den!

Där var en liten tjej i turkos body, hennes pappa kände Emmis mamma. Jag högg tag i pappan och stod sen och tittade på honom lite förvånat, det var ju inte min pappa! Tjejen som hette Odessa försökte ta min napp...

Emmi och hennes mamma var ju också där, kul!

Sen höll jag koll på toadörren.

Och det var en rolig sak på väggen, den gillade jag att ta på.

Fast sen kom det så många andra som också ville leka vid den väggen, så då gick jag därifrån.

Jag hittade en rolig hammare istället!

Under sången var jag lite för trött. Så efter 5 minuters sång så klättrade jag på mamma istället. Stoppade hennes scarves i munnen och slängde mig i soffan och bökade runt bland kuddarna... När vi gick därifrån somnade både jag och Emmi nästan meddetsamma.

Inga kommentarer: