torsdag 23 juli 2009

Torsdag med pappa

Pappas två hemmaveckor med mig är snart slut. Vi har haft jättekul. På morgnarna brukar jag få titta på TV, till och med när jag äter frukost. Sen leker vi en massa innan jag blir trött och ska sova.


Här har jag bänkat mig i soffan för att kolla på Dagens Visa och Fåret Shaun på svtplay.



Idag torsdag fortsatte vi vår turné till Malmös temalekplatser. Vi har varit på en massa sådana på eftermiddagarna. Idag åkte vi till Käglinge där temat var Frukt.



Frukt och Bär hade varit ett bättre namn på temat. De hade planterat en massa fruktträd och bär runt hela lekplatsen. Det fanns äpplen och päron och jordgubbar (slut för säsongen), smultron (en sen sorts tydligen, sa pappa eftersom de inte var mogna än) och så massor av svarta vinbär. Pappa plockade till mig...



Den här lekplatsen var extra bra för det fanns saker att klättra på som passade min storlek.


Precis intill lekplatsen var det en hage. Först såg vi inget där, men efter en stund kom plötsligt en häst gående. Den sprang jag ner för att titta på.

Inga kommentarer: