lördag 7 augusti 2010

Cirkus

I morse när jag vaknade så sa jag "elefant" för första gången. Annars brukar jag kalla elefant för "bababa". Det går ju lika bra! Men mamma och pappa tyckte att det var kul att jag sa "elefant" så nu säger jag det istället.

Jag var hos mormor och morfar hela dagen. Det var jätteroligt! Jag ville kramas mycket med mormor hela förmiddagen, sen sov jag jättelänge. När jag vaknade åkte mormor, morfar och jag till Sibbarp och hade picknick. Vi tittade på en massa olika djur som tillhörde en cirkus.

På kvällen kom mamma och pappa och då åkte vi allihop i bilen. Det var roligt att alla åkte bil! Vi körde till cirkusen, jag ville gå in meddetsamma men det fick man inte för det var visst jättelång kö. Den ville inte jag vänta i så jag sprang omkring och busade istället.

Vi gick in i cirkustältet när kön tagit slut. Jag fick korv och popcorn. Det var jättegott! Det hände massor i manegen och det var hur mycket musik och ljud som helst. Det var nästan lite jobbigt, men så stoppade mamma nåt i mina öron och då blev det lite mindre oväsen. Det var skönt. Jag hoppade fram och tillbaka mellan mina föräldrar och mormor och morfar.

I pausen gick vi ut till djuren, jag klappade en kamel och en ko och så skrattade jag åt en lama som lät roligt.


Sen gick vi in i cirkustältet igen. Då var jag lite trött.

Mamma och pappa tyckte nog att jag skulle titta på kameler och elefanter som gick runt i manegen, men jag ville hellre spela spel.

Men jag tittade upp lite då och då. Roligast var människorna, två clowner gjorde tokiga saker. Och så var det några som åkte raket uppe i taket, de var spännande att titta på!

Inga kommentarer: