torsdag 5 augusti 2010

Träff med Emmi

Idag på dagis har vi varit i Folkets park på allsång med Gitte Pålsson. Jag var väldigt trött för de väckte oss innan vi sovit middag så länge som vi brukar.

Efter dagis åkte mamma och jag hem till Åsa och Emmi. Det var jättekul! Vi började med att äta jättegod vaniljkolaglass med choklad och kolasås till. Jag ville ha massor. Sen lekte Emmi och jag i hennes rum. Vi hade jättekul!

Vi pysslade med pärlor.

Och ritade

Fina Emmi!

Sen kastade Emmi bollar från en låda och jag plockade upp dem.

Jag fick lägga tillbaka dem i lådan och så kastade hon dem igen! Och jag hämtade dem, kröp under bord och annat för att hitta dem. Det var kul!

Sen gick vi till ett dagis och gungade!


Emmi gungade jättehögt!

Jag tycker att det är roligast när mamma drar gungan mot sig och säger 1... 2.... 3... och så släpper hon den så det kittlar i magen!


Mamma och jag tog bussen hem, det var inte någon buss som gick hela vägen hem och den var full med folk. Först stod vi framme hos busschauffören. Han pratade lite med mig. Sen gick vi längre bak och det var så trångt så jag fick sitta i mammas famn inklämd bland en massa människor.

Inga kommentarer: