söndag 22 augusti 2010

Kreta

Nu är vi på Kreta! Morfar kom hem till oss mitt i natten häromdagen. Mamma väckte mig och så åkte morfar med oss till flygplatsen. Jag tyckte det var spännande och kommenterade allt vi såg på vägen dit.

På flygplatsen var det jättekul. Jag sprang runt med mamma och hoppade över alla svarta stenar i marken. Pappa stod och väntade i olika köer och fixade biljetter och sånt. Sen gick vi till flyget! Vi åkte i ett av flygplanen som stod utanför.


Jag satte på mig mitt bälte själv. När vi hade kommit upp i luften så somnade jag. När jag vaknade fick jag frukost. Trevligt! Efter en timme landade vi.


Oj vad det var varmt!!! Här väntar vi på bussen. Vi åkte buss jättelänge och jag höll på att smälta bort. Mamma och pappa sa att jag var hal som en ål. Det var helt OK att åka buss, det tyckte inte mamma.


Vi kom fram till hotellet och åt lite lunch. Jag var väldigt trött... hårsnurr är grejen när man är trött. När vi hade ätit så somnade jag.


Skojar lite med solbrillorna!


Vi har pool på hotellet och jag gillar verkligen att bada i den! Jag hoppar från kanten rakt i! Det är kul när det skvätter i ansiktet!

Badar!

Leker och äter glass!

Jag saknar Oscar, undrar varför inte han fick följa med? Och mormor och morfar, dem har jag sagt hejdå till massor av gånger. På flygplatsen och på hotellrummet. Vi sitter på ett café med internet. Och nu måste vi hem till hotellet för jag är såååå trött. Ska lägga mig i vagnen och sova.

2 kommentarer:

Inger sa...

Du verkar ju ha det jättebra på semestern! Bada är kanon! Har du både arm- benringar i poolen?

Saknar min lilla skrutt!

Elliott sa...

Jag har bara armringar i poolen och ibland simmar jag runt i min badring! Det är sååå roligt! Saknar dig jättemycket! Längtar tills på fredag för då har mamma och pappa sagt att vi ska flyga hem till er!