söndag 7 november 2010

Feber, mormor och morfar och helg.

I fredags på dagis så vaknade jag med feber, efter middagsvilan. Då ringde dagis till pappa och sen kom mormor och morfar och hämtade mig. När de kom så satt jag i knäet på en av fröknarna och åt russin. Jag fick med mig en pannkaka när vi gick. De är snälla på mitt dagis. Jag var ganska trött och varm så jag vilade mycket hos mormor och morfar. Jag fick sova över där på natten. Mamma och pappa tittade visst förbi när jag sov en stund i soffan.

På lördagen så mådde jag bättre. Hade en mysig morgon med mormor.
Jag ställde upp djuren i fin parad runt bordet. Tjusigt va?!

Sen ställde jag tillbaka dem på bordet där jag tog dem.

På eftermiddagen kom mamma och pappa och vi fikade på landgångar. Jag fick smaka men var inte så hungrig. Däremot åt jag massor av choklad, det var ju lördag! :-)

På söndagen steg vi upp tidigt mamma och jag. Vi badade med bubblorna på och hade en mysig förmiddag. Sen åkte vi bil med pappa och mötte upp mormor vid Stadion. Vi gick på "varning för barn" mässan. Jag hoppade i ett studstorn och åkte lite bil. Mamma anmälde mig till simkurs och så busade jag med mormor och pappa. Men jag var ganska trött, så efter någon timme fick jag hoppa ner i vagnen. Det var inget jag uppskattade så mycket meddetsamma för mormor och mamma gick iväg. Pappa och jag gick hemåt och jag somnade.

Häromkvällen var Ernst här.
Jag gillar vovvar! De är så mysiga. Speciellt Oscar och Ernst...

Oscar har varit sjuk så han har varit hos doktorn. Han var borta i två dagar, det var tråkigt. Men nu har han kommit hem igen. Det är kul.

Inga kommentarer: