torsdag 25 november 2010

Hos doktorn

I måndags var pappa i Stockholm. Jag var på dagis lite kortare, mamma hämtade mig redan halv två. Vi åkte till doktorn. Jag fick sitta på en säng och så satte de på mig en massa sladdar och grejor. Jättemånga sladdar var det. Doktorn sa att jag var jätteduktig som satt så stilla och lät henne sätta på alla grejor. Hon gav mig ett Bamse klistermärke.

Efteråt åkte mamma och jag hem. Vi fick besök av Ingrid som gav mig en jättefin broderad kalender. Mamma säger att det ska sitta paketer i den. Ingrid och jag räknade siffror på kalendern. Vi hittade två nr 21! Enligt mamma betyder det att jag kommer att få 25 små presenter innan jul! :-D

Vi fikade på blåbärspaj. Jag tyckte inte att det var så gott, speciellt inte det på min tallrik. Men jag åt lite av mammas vaniljsås. Den var god.

På kvällen åkte mamma och jag hem till mormor och morfar. Vi lagade mat och sen sov vi över. Det var mysigt! Jag sov med alla mina sladdar och apparater. På morgonen fotograferade mamma mig.

Många sladdar var det...

Det gick fint att ha allt det där på dagis också. Jag pillade inte på dem eller försökte ta av dem. De fick sitta där hela dagen. Mamma kom till dagis på eftermiddagen och tog bort alla grejorna. Det gjorde jätteont. Tejpen satt hårt fast. Men jag var tålmodig och lät henne dra av alltihop trots att det gjorde så ont att jag började gråta.

Inga kommentarer: