söndag 21 november 2010

Min kompis Emmi

I morse steg mamma och jag upp först. Jag busade med Oscars vildsvin.

Jag tuggade på det så som Oscar brukar göra.


Mamma och pappa har varit lite soffliggande i helgen, så jag lånade Oscars puff och gjorde det lite mysigt för mig också. Pappa fick komma och lägga över filten så jag kunde ha det riktigt bra!

När jag hade sovit så åkte mamma och jag hem till Åsa och Emmi. Emmi kom springandes mot mig och sa att jag är hennes kompis! Jag blev lite rädd och kramade om mamma en lång stund. Mamma sa till Emmi att jag var lite blyg. Efter en stund så hade vi jättekul! Vi hoppade i sängen och klättrade på allt möjligt, vi sprang efter varandra och tjöt och skrattade och vi lekte lite stillsamt också. Vi är bra på att samsas om saker och byter grejor istället för att bråka om dem (för det mesta). Emmi bjöd på jättegoda bullar som hon själv varit med och bakat!


Vi lekte vid Emmis spis.

När mamma tog foton så tyckte Emmi det var kul att vara med på bild. Jag är så van vid att bli fotograferad så jag är inte lika intresserad.

Emmi hade ett par svarta byxor när vi kom, men plötsligt hade hon på sig samma byxor som jag. Hon hade själv letat upp dem i sin garderob och satt på sig dem bara för att jag hade sådana. Roligt!


Bus-spring fram och tillbaka! Jag råkade slå huvudet i dörrkarmen när jag sprang lite för fort... men efter tröst och blås på huvudet av mamma började jag skratta igen och vi fortsatte att springa runt!

När vi skulle gå hem så kramades vi och Emmi gav mig en puss på kinden :-)

Jag var jättetrött efteråt men efter en stor portion potatismos och köttbullar så var jag pigg igen!
Pappa och jag badade innan det var läggdags. Det var roligt!

Inga kommentarer: