onsdag 28 januari 2009

BVC

Idag har jag varit på BVC. Det var en annan sköterska än den vi brukar gå till som tog emot oss idag. Hon var rolig! Hon sa så snälla saker, att jag var så söt, att jag var så snäll och att jag verkar kunna så mycket! Fick göra Boel (blicken orienterad efter ljud) test. Det fixade jag fint. Jag väger nu 7800g och är 67 cm lång. Hon sa att alla brukar gråta när de blivit vägda och kontrollerade på skötbordet. Inte jag inte. Jag skrattade åt min tokiga mamma som skakade på huvudet. Tanten tyckte att jag var så glad så glad.

Efteråt åkte vi hem och hämtade Oscar och så släppte vi av pappa och Oscar på deras jobb. Mamma fortsatte att köra och jag somnade i bilen. När jag vaknade igen så var vi hemma hos mormor och morfar. Så kul! Vi satte oss vid fikabordet direkt och jag fick först mat "bondens gryta" som jag tyckte var sådär. För stora bitar, den var visst från 1 år. Jag är ju faktiskt bara 8 månader... Men jag fick smaka av smörgåstårta också. Det var gott! Och så fick jag lite äpple-och pärongröt. Den var helt OK. Sen blev jag så trött så trött så mamma gick ut med mig och jag somnade ganska fort. Sov i 2 timmar. Vaknade pigg och då lekte vi! Bilderna nedan är från när jag leker hos mormor och morfar.
Jag har en leklåda här också.

Denna dörr är spännande att öppna om och om igen.

Uppe på tv-bänken finns det roliga grejor, vissa får jag inte leka med.

Det är roligt att leka med mormor

och med morfar!

Inga kommentarer: