söndag 4 januari 2009

På egna ben

Nu ska du hålla mig i handen! Inte fotografera. Jag vill ju snart sätta mig ner.

OK, jag får väl stå här en stund till då...

Titta! Jag kan stå utan att hålla i någonting. Tar bara lite stöd med ena handen.

Men vad är det där nere?

Gångjärn är väldigt intressanta!

Man får inte glömma att smaka på dem!

Denna roliga skålen snurrar jag på och sen jagar jag den!

Mamma och jag har haft en heldag idag! Pappa har "egen dag" (vad nu det ska vara bra för)

Mamma är så imponerad av mig, säger hon. Hon menar att jag är jätteduktig som är försiktig. När jag ska sätta mig och inte riktigt vågar så räcker jag ut handen för att mamma ska hjälpa mig.
Jag lär mig massor varje dag. Nu kan jag nästan sätta mig själv från stående.
Jag står ibland utan att hålla i något, fast jag lutar mig mot något istället. Ofta släpper jag ena handen och svajar lite med bara en hand som stöd.

Innan så gick jag genom hela matrummet två gånger med min lära-gå vagn. Jag fick lite hjälp när jag gick in i saker och inte kom vidare. Mamma säger att jag inte ska tugga på vagnens handtag samtidigt som jag går, för då tippar vagnen. Men handtaget är så gott så jag kan inte låta bli...

Idag har jag nog trillat och slagit mig 3 gånger... men jag ger inte upp för det!

När jag ska sova för natten så brukar pappa bära mig i en bärsele. Precis när han satt mig i den så tar jag hans ansikte i mina händer och ger honom en godnattpuss. Efter pussen lutar jag huvudet och slappnar av. Pappa behöver inte ens be om en puss, jag pussas av mig själv. Det är vår grej på kvällen.

Inga kommentarer: