söndag 26 april 2009

Helgen som varit. Nu är jag 11 månader gammal!

Lördag:
Pappa och jag gick in till stan idag. Jag sov en stund på vägen. Vi mötte upp mamma och så var vi och åt frukost. Jag fick smaka och det var jättegott. Speciellt paj och hummus! Sen åkte mamma och jag hem till mormor och morfar. Vi gick ut en runda, jag somnade meddetsamma. När jag vaknade var vi ute i trädgården hos mormor och morfar.
Mycket spännande grässtrån!

De de sätter sig fast på handen.

Morfar och jag går en liten tur.

Sen gick vi in och kollade mitt favoritprogram på TV.

Mormor och morfar har bilar, de är så spännande att undersöka. Speciellt hjulen.

Kolla så stora hjul!

Söndag:
Idag har vi åkt in till Lund på födelsedagskalas! Mormor och morfar är också där.

Agerar fotomodell i famnen hos mormor, kusin Embla är fotograf.

Sitter hos morfar en stund också.

De har många roliga bollar i en spann. Jag plockar ur allihop, sen stoppar de andra ner dem i spannen igen. Då måste jag börja om från början! Detta kan jag göra hur många gånger som helst.

Embla har gjort en fin krans till mig.

Jag vill inte ha den på huvudet... hur fin den än må vara.

Oj oj oj vad jag plockar bollar.

Vi fick middag. Jag fick faktiskt en helt egen tallrik som jag satt och åt själv ifrån. Jag åt massor! Lamm och potatis och sås. Mums! Jag satt i knät hos mamma, hon höll tallriken åt mig.

Ute och går med pappa. Vi säger hej till Embla.

Sen går vi vidare mot nya mål...

Ett mål var denna stolen. En stol helt i min smak. Passar för barn!

Inga kommentarer: