tisdag 14 april 2009

Tisdag i solen

Idag var det jättefint väder igen. Jag gick med mamma och Oscar till jobbet. Eller rättare sagt till Espresso House där mamma fick sin lattefix. Pappa mötte oss där och sen gick vi en runda tills jag somnade. När jag vaknade var vi på Apoteket och handlade. Sen gick vi upp på jobbet. Där fick jag träffa alla igen och sen fick jag mat.
Efter maten gick pappa och jag till lekplatsen vid biblioteket. Där finns det massor att leka med, men pappa sa att jag var för liten för det mesta. Vi gick i alla fall runt och kände på sakerna och tittade på alla barnen. Som tur var fanns det gungor till mig.



Sen gick vi till en affär och tittade på en konstig bärstolsryggsäck. Det verkar som om pappa tycker att jag ska sitta i den på hans rygg när vi går ut. Den var inte lika skön som Manducan, men kan väl duga. Bättre utsikt var det i alla fall.

Sen åkte vi hem. Jag lekte en massa på terrassen...



Jag har lärt mig hur man kryper ut och sen in i huset igen. Jättekul...



På terrassen finns det en massa att upptäcka. Möbler och växter och annat.



Inte minst den här saken. Jag kan stoppa in huvudet och titta i den. Undrar vad det är...

Innan min eftermiddagslur blev det en gungtur igen.

Inga kommentarer: