lördag 27 juni 2009

Lördag

I morse steg jag och mamma upp redan kl 04. Det var lite tidigt men jag kunde inte somna om. Vi lekte, jag kan sätta ringarna på elefant-pinnen nu. Det är jättekul. Och så ger jag saker till mamma och då säger hon "tack", jag säger "tack tack" då. Det är roligt att ge henne saker. Mamma såg att jag har fått en ganska stor blåsa i handen. Så hon band en elastisk binda om. Vid 06.30 blev jag trött igen och då gick vi upp och la oss. Jag somnade meddetsamma.

När jag vaknade så fick jag välling av pappa. Sen gick vi allihop till Mobilia och fikade. Jag fick springa lite i gångarna och sen handlade vi på apoteket. Mamma och pappa köpte kompresser och gasbinda som de lindade om min hand. Jag tyckte inte om att de höll fast handen men nu när de var klara så kändes det bra. Mitt bandage.

Jag var ute en runda med pappa. Sen åkte mamma och jag en sväng in om apoteket (igen) för att köpa hostmedicin till pappa. Men vi åkte inte hem efteråt. Jag fick åka vagn och så snart mamma satte ner mig i vagnen så somnade jag. När jag vaknade igen var vi på väg till Folkets park. Ett spännande staket i parken

Jag gick själv omkring och det var kul!

Helene var också med och jag satt en liten stund i hennes famn, men sen ville jag till mamma igen :-)

När vi kom hem var jag jättepigg och glad. La mig inte förrän kl 21.

Inga kommentarer: