måndag 4 januari 2010

Dagis!

Idag har jag varit på dagis för första gången. Det var kul! Mamma och pappa följde med mig dit. I det första rummet vi kom in i fanns det en hängare, liten låda och skoställ med mitt namn på. Det rummet var roligt! Jag lekte med låset på dörren. Sen samlades alla i en ring. Fast sånt gillar inte jag så jag sprang tillbaka och lekte med låset på dörren. Fast när de sjöng "imse vimse spindel" så gick jag och kollade lite. Vi ska börja med sångstund varje morgon, sa de. Där fanns en stor kyl med bokstavsmagneter på. Jag kunde inte nå dem men såg till att någon hjälpte mig. Lekte med dem en stund. Sen var jag på lite olika ställen. Det fanns ett rum med sandlådor, ett med massor av bollar och jag sysselsatte mig hela tiden. Blev plötsligt väldigt trött och la mig i pappas knä en stund för att vila, somnade nästan till lite. Men då var det fika och de hade både äppleskivor och vindruvor. När jag fått i mig av dem så fick jag lite ny energi. Då var det dags att gå hem. Vi ska dit imorgon igen.

Inga kommentarer: