fredag 1 januari 2010

Nyår!

Vi var och firade mormors födelsedag idag! Hon fick presenter, den ena var mitt ansikte i en glaskub. Det låg ett stort pussel på bordet. Mormor och mamma satte sig där.
Jag fick hjälpa mamma att lägga dit lite pusselbitar.

Sen la jag lite pussel med morfar. Han har det lätta och jag det svåra.

Morfar tände tomtebloss för oss!

Mammas moster Annika, Rolf och mammas morbror Olle kom också dit. Då dukades det fram mat!
Jag fick äta så många oliver jag ville (det gjorde jag också!)

Det finns så många bra böcker hos mormor och morfar

Ännu ett tomtebloss!

Rolf satt i stolen som mormor brukar sitta i så jag satte mig i hans knä, där satt jag bra!

Blev lite trött på kvällen, det var skönt att sitta hos pappa och spela spel då

Pappa nattade mig i ett rum på ovanvåningen. Det var nyår så mamma och pappa skulle vara uppe länge. Jag somnade ganska snabbt och sov gott ända tills pappa kom och lyfte upp mig. Vi gick ut i kylan till bilen och mamma tog mig i knät och lindade filt om mig. Jag somnade igen.

Inga kommentarer: