torsdag 18 februari 2010

Dagis och mormor och morfar

Igår och i förrgår blev jag hämtad av mormor efter dagis.
I förrgår var vi hemma hos oss tills mamma kom hem. Vi hade jättekul!

Igår kom mormor och morfar och hämtade mig på dagis. Jag var hemma hos dem hela eftermiddagen. Det var toppen! När mamma och pappa kom framåt kvällen blev vi bjudna på middag! När vi åkte hem var jag så trött att vi gick och la oss meddetsamma. Mamma och pappa nattade mig båda två. Det var mysigt.

Idag vaknade jag kl 03.45. Mamma kom in och försökte få mig att somna igen men jag var alldeles för pigg. Pappa avlöste henne vid 05 och när mamma gick iväg blev jag ledsen och så somnade jag igen... Sov ända till 07.15. När jag vaknade var det redan dags att gå till dagis. Vi brukar ju vara uppe och leka flera timmar innan dagisdags så det var lite konstigt.

När vi kom till dagis mamma och jag så sa min dagisfröken till mamma att "du har en underbar son", hon sa att hon tycker att jag är väldigt speciell och att hon tycker om mig! Jag satte mig i frökens famn och var inte ledsen när mamma gick. Det är faktiskt första gången jag inte blivit ledsen när mamma eller pappa lämnat mig. Jag börjar tycka om dagis!

Inga kommentarer: