torsdag 4 februari 2010

Torsdag

Nu tycker jag att det är helt OK att vara på dagis. Vi är bara i två rum och det är mycket färre barn. Där finns massor av saker att leka med. De har god mat på dagis så jag äter ganska mycket. När mamma eller pappa kommer och hämtar mig då blir jag jätteglad! Varje gång mamma kommer så sitter vi och myser en stund. Jag drar med henne till myshörnan och så sitter vi och kramas. Det är toppen! Igår lämnade vi vagnen på dagis och gick hem. Det var massor av snö ute.
Idag kom både mamma och pappa och hämtade mig. Vi åkte hem en liten stund och jag fick äta. Sen åkte vi iväg till The little gym. Vi var på gymnastik. Jag tyckte det var hur roligt som helst att springa omkring på mattorna och klättra på saker. Man började med att skaka ägg (såna där med ris i). Jag gav mamma flera stycken så hon kunde skaka ordentligt. Det var bara en förälder som fick vara med inne i gympasalen. Just nu gäller mamma. Så det var hon som fick vara där. Gick hon ut så började jag gråta. I slutet fick pappa också vara med, då var det extra roligt! Kanske ska jag börja där på lördagar. Om det finns plats. En annan jätterolig sak var att alla föräldrar och barn sprang runt i en ring och hoppade. Det skrattade jag mycket åt.

Inga kommentarer: