lördag 27 februari 2010

Kalas och annat

Förra lördagen var vi på kalas och firade en av mammas kompisar. Min kompis Josephine var också där. Vi åt massor av snacks. De var goda!
Josephine hade en rolig vovve som hon gick omkring med

Jag hade med min roliga telefon!

Den ville Josephine också leka med

Fast då ville jag helst ha den för mig själv.

Vi tittade ut genom fönstret

Där var roliga gardiner att gömma sig bakom.

Stereon var rolig, full med knappar. Mamma sa att det var tur att den var avstängd.

På söndagen var jag hos mormor och morfar några timmar. Det var jättekul! Vi tittade bla på roliga hund- och kattfilmer. När mamma och pappa kom så fikade de.
Natten till måndagen blev jag sjuk, det var inget kul. Jag fick bada mitt i natten.
På måndagen var både mamma och pappa hemma, fast på förmiddagen sov mamma jättelänge. När hon hade vaknat så hade vi mysdag allihop och kollade mest på tv.

Jag fick vara hemma på tisdagen också. Då var pappa hemma på förmiddagen och mamma på eftermiddagen. Det var roligt! Mamma och jag gick till Mobilia och busade. Jag sprang runt och så hjälpte jag till att öppna och stänga dörrar som jag brukar. Det var många som log och pratade med mig.

Innan vi gick fick jag prova en jacka som mamma köpte i somras. Den är fortfarande alldeles för stor... mamma tror att den kommer att vara för liten nästa vinter.

Onsdag, torsdag och fredag har jag varit på dagis. Det har varit roligt.
Innan jag går till dagis leker jag ett tag därhemma.
Den här vagnen är en höjdare.

Trots att den är lite liten lyckas jag klämma in mig så att jag sitter bra i lådan.

Fast sen är det lite svårt att komma upp utan hjälp så om någon är där sträcker jag ut händerna så att jag får hjälp :-)

När mamma kom för att hämta mig på dagis igår så hade vi just ätit frukt och satt kvar vid bordet och sjöng sånger. Jag gillar när vi sjunger. När jag ser mamma så vinkar jag till de andra, för då ska vi gå hem.

Inga kommentarer: