torsdag 1 juli 2010

Dagis, födelsedagsfirande och allsång!

Idag har jag varit på dagis. Jag grät massor när mamma och pappa gick. När mamma kom och hämtade mig så stod jag i kö för att åka rutschkana. Jag sa till fröken "Där mamma!" Sen sprang jag och kramade mamma! På dagis har vi gula västar, jag gillar min jättemycket. När vi ska gå hem ska vi lämna tillbaka dem. Det tycker jag är dumt! Men jag fick ge med mig och så vinkade vi hejdå och åkte hem.

När vi kom hem var mormor där och just när vi parkerade bilen kom Ludde och Aline. Ludde är mammas mosters barn. En stund senare kom Annika också! Mamma dukade upp en massa gotter. Jag åt hela tiden, hur mycket som helst. Favoriterna var Caprinelle(ost), fuet-salami, barbecuechips,jordgubbar & vindruvor. Jag blev så röd i ansiktet av jordgubbarna att mamma först trodde att jag slagit mig.

Jag badade i poolen fast mormor just fyllt på vatten så det var ganska kallt. Det har jag inget emot! Den är rätt hal poolen så jag vurpade helt en gång, det var kul!
Efter ganska länge kom pappa och Oscar också hem.

Sen åkte mormor, mamma och jag till Pildammsparken för att lyssna på allsång! Det var skoj! Jag höll både mormor och mamma i vars en hand och gick hela vägen från parkeringen till Allsångsplatsen. Det var kul att alla sjöng! Jag fick en festis och jag smakade på mammas kexchoklad.

Där var en toppen-trappa att gå upp för! När vi gick ner igen så sprang jag och hoppade ner för varje steg. Mormor höll mig i handen, hon sa att jag skulle trilla annars.


Jag fick gå nästan hela vägen tillbaka från allsången också. Då gick jag själv! Det var himla kul att springa på gräset!


Man ser det inte på bilderna men där fanns ett långt staket/räcke som jag gick balansgång på. Mamma och mormor gick på vars en sida om mig och höll mig i handen. Jag är jätteduktig på att gå balans!

Efteråt körde vi mormor hem och sen åkte vi hem till pappa och Oscar. Jag var ganska trött så pappa och jag la oss en stund senare.

Inga kommentarer: