fredag 16 juli 2010

Zoo

Vi har varit på Zoo i Köpenhamn. Mormor, morfar, mamma, pappa och jag. Vi åkte alla i samma bil dit.

Jag fick se elefanter som badade!


Vi tittade på sjölejon och då började det att regna! Jag blev så trött så jag somnade under regnandet. När jag vaknade var det sol igen!


Sen sprang jag i alla vattenpölarna



Vi hittade en lekplats!


Där lekte vi ett tag


Det lät konstigt bland buskarna så morfar fick visa mig vad det var där inne.


Det var inte någon tiger där, men det gick tigrar på andra sidan.


Sen sprang jag lite!


Och strax därefter kom efter att ha varit och köpt korv! Mums!


Extra gott att äta när man kan hoppa på pappas ben!


Sen tittade vi på pingviner underifrån


Håller gärna både mormor och mamma i handen samtidigt


Vi såg giraffer!


Sen kom vi till mina favoritdjur!

Getterna!!!


De var såååå roliga när de stångades!

Vi lekte på en lekplats med labyrinter och rutschkana.


Efteråt fick jag svalkande glass!


Och nu var klockan mycket så det var dags att gå hem.

Inga kommentarer: