söndag 16 november 2008

På stan och hos mormor och morfar

Idag har jag varit med mamma hela dagen. Vi började med att gå på stan. Vi var inte själva utan mammas kompisar Ingrid och Becka gick med oss. Becka är mamma till min kompis (som inte fått nåt namn än) Min kompis är hon som sitter i knät. Hon är pytteliten!

Jag är stor, sitter själv och allt! De har goda servetter på det här caféet.

Efteråt åkte vi hem till mormor och morfar. Det var kul! Jag fick leka i gåstolen, det älskar jag! Jag gillar speciellt det där ljudet som låter som en dammsugare. Det är jättekul.
Försöker säga till mamma att nu vill jag äta.

Morfar försöker få mig på andra tankar.

Men jag fick faktiskt mat nästan meddetsamma. Efteråt försvann mamma och morfar ett tag och jag busade med mormor tills jag blev så trött att jag somnade. När jag vaknade var jag fortfarande lite trött så då åkte mamma och jag hem. Vi skulle egentligen hälsat på min gudmor Helene, men det orkade jag inte.

När vi kom hem så myste pappa med mig tills jag somnade. Mamma säger att pappa egentligen hade en dag helt fri från mig, men eftersom jag är så underbar så kunde han inte hålla sig borta. Himla tur för jag vill vara med min pappa, han är bäst!

Inga kommentarer: