söndag 20 juni 2010

Kalas och Emmi

I lördags hade mamma kalas! Då passade vi Emmi också. Det var kul men jag tyckte inte om när hon tog för mycket av mina föräldrars uppmärksamhet. Jag ville gärna ha mina saker för mig själv också. Allra först kände sig nog Emmi lite vilsen.
Som tur var hade hon sin gose "Leif" med sig.

Men det tog inte lång tid innan hon kände sig som hemma. Mamma blåste såpbubblor med oss och det tyckte vi var jätteroligt! Sen delade vi på en skål jordgubbar och drack lite mjölk. Vi samsades bra, jag bjöd Emmi och hon bjöd mig.

Emmi tyckte mycket om att hamra på bultbrädan!

Vi åt jordgubbar och ritade när mamma öppnade presenter.

Emmi kunde rita gubbar med ögon och mun!

Mamma och pappa var upptagna med allt möjligt innan gästerna kom, men mormor, morfar och Berit var här och busade med oss. Mormor och jag hade väldigt kul ute på terassen.

Terassen är rolig att vara på!

Josephine var också här! Hon var så duktig och satt med vid bordet hela kvällen. Det gjorde inte Emmi och jag. Jag sprang runt och busade mest hela tiden, tyckte inte alls det var speciellt kul att vara inne i tältet. Jag sprang runt hela huset och busade. Ibland tog jag med mig min vagn och körde runt med.

Emmi satt med och åt en stund precis som Josephine.

Hon gillade när de sjöng! När hennes mamma hämtade henne dagen efter så berättade hon för henne att man sjöng i tältet :-)

Tor busade också med mig där ute.

Studsmattan är rolig

Där satt vi ett tag och puffade på varandra

Efter ett tag blev vi lite trötta. Emmi ville vara hos mamma, det ville jag också!
Jag lite trött

Emmi lite trött

Jag var först i säng. Pappa nattade mig. Jag fick höra att Emmi somnade lite senare i pappas famn medan de tittade på "Wall•E". Hon sov också i mitt rum. Pappa kom in på morgonen när jag vaknade strax före halv sju på morgonen. En liten stund senare vaknade Emmi också. Vi gick ner där nere efter att ha väckt mamma.

Nyvaknade

Vällingtime

Emmi ville läsa bok med mamma. Då ville jag också vara med!

Inga kommentarer: