lördag 12 juni 2010

Little gym och trädgårdsarbete

Idag var det sista gången för terminen på Little gym! Det var jätteroligt och jag längtar tills nästa termin!

Vi fick åka runt, runt på "fallskärmen"

Jag gillar bommen

Idag fick vi snurra runt mitt på bommen

Och sen gå balansgång och till slut hoppa ner på mattan

De la ut små stationer på golvet där man skulle slå kullerbyttor och annat. Jag tyckte mest det var kul att sitta där.

Hänga i bommen är också kul, denna var så högt upp så jag nådde inte dit utan lite hjälp.



Vi fick medaljer efteråt! Jag ville ha min medalj innan det var min tur. Jag snodde en och så sprang jag iväg. Mamma sprang efter och tog den ifrån mig. Då blev jag jätteledsen! Men sen var det äntligen min tur. Då ville jag inte ha den längre. Funderade en liten stund på att kasta den på fröken, men så satte hon den om halsen på mig och då var det OK.

Idag var jag jättetrött när jag kom hem och somnade nästan i mammas famn... hon la mig i vagnen. Jag vaknade till när hon försökte ta sitt hår ifrån min hand. Jag ville hålla hår! Fick hålla en liten stund, sen fick jag goseapan. Då somnade jag.

Jag steg upp efter ett tag och fick äta lite. Det knackade på dörren och in kom morfar. Då blev jag lite blyg. Vi fikade. Efteråt gick vi ut, mamma, morfar och jag. Pappa åkte iväg med Oscar.

Jag hjälpte morfar att kratta.

Se så fint jag krattar!

Krattan är jättestor och den kan stå helt själv!

Lekte en stund i trappan också. Det var roligt!

Sen blev det plötsligt sol och varmt! Så då tog mamma av mig ytterkläderna.

Jag plockade små stenar och la i mammas hand.


Vi var hemma hela dagen efter little gym. Jag hade inte tråkigt alls. Det har varit en rolig dag med mycket bus. En sak jag tycker massor om är när mamma säger "puss på kinden" och pussar mig där, sen "puss på näsan" och pussar mig där. Då brukar jag vända upp den del jag vill få pussad. Hon pussar på hakan, örat och håret också. Ibland busar hon till det och pussar mig på handen. Det är lite extra kul!

Pappa och jag har tittat på nya avsnitt av Fåret Shaun. Mamma var nämligen iväg och handlade. Pappa är fortfarande inte riktigt frisk från förkylningen, så vi tyckte att det var perfekt med mys i soffan när mamma var borta.

Inga kommentarer: