måndag 21 juni 2010

Hemmadagar

Jag gillar att spela spel på ipoden.

En annan sak jag gillar är när mamma busar till det :-)


Igår kom mormor och morfar hit och åt. Det var jätteroligt! Vi åt tårta, supermumsigt!

Idag har mamma och jag mest varit hemma och tagit det lugnt. Jag har lekt med mina leksaker och tittat på fem myror. Det är mitt favoritprogram framför alla andra. Mamma tycker det är roligt att jag börjat bokstavera och läsa lite.
Det är jättekul att leka med garaget.

Jag låter både bilar och människor åka ner för garageuppfarten, himla skoj!

I eftermiddags var mamma och jag ute och cyklade. Jag gillade först inte att ha cykelhjälm men så fort jag satt på cykeln så glömde jag bort den. Det är så roligt att se alla buskar, träd, cyklar, bilar och människor fara förbi. Spännande. Jag berättar om det mesta jag ser. Sen var vi i affären och det var också skoj. När vi kom hem var mormor där. Då blev jag jätteglad. Men både hon och mamma åkte iväg nästan meddetsamma. Istället kom pappa hem med hamburgare och pommes. Jag åt massor med pommes som jag dippade i aioli. Supergott. Vi hade en riktig myskväll pappa och jag.

Inga kommentarer: