tisdag 1 juni 2010

Stockholm


Här är vi på väg till Stockholm. Vi väntar på bussen som ska ta oss till tåget som ska ta oss till flyget.

Det är helt OK att åka flygplan. Så länge jag får pilla med alla spännen och knäppen. En flygvärdinna försökte få mig att sitta på egen plats och ville knäppa på mig bältet. Det ville jag göra själv. Jag blev jätteledsen på henne! Så tillslut fick jag sitta hos pappa istället med ett specialbälte. Det var bättre.


Nu har vi landat och är på väg mot bagaget. Jag har egen ryggsäck, full med viktiga grejor. Sånt som kex, banan och dricka.


Det är många roliga spännen och grejor på min ryggsäck.

Sen åkte vi tåg. Jag somnade nästan meddetsamma.
När jag vaknade var vi utanför ett café och Gittan hade gjort oss sällskap. Vi gick hem till henne allihop. Pappa gick iväg och jobbade, jag stannade och busade med katterna. Sen gick vi på promenad och jag klämde fingret när jag lekte med spännet i vagnen. Det gjorde ont. Vi skulle egentligen leka på lekplats men jag kunde inte koncentrera mig för såret på fingret störde.

På kvällen var Gittan inte där. Jag tittade på "Fem myror.." och busade med mina föräldrar och katterna. Gittan kom hem och jag gick och la mig. Sov gott hela natten.

Nästa dag var pappa och jobbade. Vi andra var hemma och tog det lugnt på förmiddagen. Strax efter 11 åkte mamma och jag ner i tunnelbanan, där somnade jag. När jag vaknade träffade jag mammas kompis Irene, de hade ätit lunch.

Mamma och jag tog tunnelbanan och när vi gått av dök Gittan upp. Så kul! Sen kom pappa också! Vi gick och sen åkte vi buss. Vi åkte till Skansen.

Det var en lång trappa upp! Vi kollade kartan så vi skulle hitta till Lillskansen.


På Skansen var det kul! Där fanns massor av djur!


Och jag fick köra bil! Och klappa getter.


Det var en tokig get! Han försökte faktiskt hoppa upp i min vagn också!


Man klappar getter försiktigt. Och man får inte jaga påfåglarna.


Det gick omkring en påfågelhane där vi fikade. Den var skojig!

Pannkakan var hur god som helst!


Pannkaksfrossa!

J
Superroliga apor, eller lemurer som de visst heter...


Vi åkte båt, då var jag lite trött och behövde en stunds mys med pappa.


När vi kom hem åt vi pizza! Det var gott!


Katt, Gittan, mera katter! Det var himla roliga katter!


De sprang undan så fort jag kom, men ibland hann jag klappa på dem!


En kissemiss som ville sova i min vagn.


Gör lite moves...

På lördagen var mamma borta större delen av dagen. Jag och pappa var ute på en lekplats i tre timmar. När vi kom hem lekte jag med Gittan, hon jagade mig och jag sprang!
Mamma kom hem på kvällen och då åt vi mat. Sen satt jag i soffan och tittade på "Mora träsk".


Där somnade jag...


På söndagen var det dags att åka hem. Vi tog tåg och tåg och sen var vi på flygplatsen.


Där fanns jätteroliga trappor att klättra i.

Åt yoghurt och drack vatten innan flygresan.


Tittade på flygplanen


Det var spännande!


Gjorde mig redo, spände fast mig och Zzzzz sen somnade jag. Innan vi ens hann lyfta.


Det blåste lite kallt så jag fick jackan som täcke. Sov hela resan. Missade start och landning...

Inga kommentarer: