tisdag 24 mars 2009

10 månader idag!!!

Idag var vi hemma hos Amanda. Det var jättekul! Jag somnade på vägen dit men vaknade när vi kom fram. Var lite trött. Det första som hände var att deras ena katt rev mig på kinden. :-(
Jag blev ledsen men ville fortsätta jaga den i alla fall. Så de stängde ut katten.
Amanda leker i en rolig gåstol som jag också satt i innan 

Plockar ut böcker ur bokhyllan

Har hittat en bok som jag gillar

Amandas mamma läser för oss

Provar Amandas bil, den är rolig! 

En annan katt än den som rev mig. Jag vill leka med den! 

Amanda har nåt kul i pippilådan! Hon visar den stolt för mamma innan hon öppnar den. 

Trummar lite på Amandas roliga trumma! 

10 månader:
Jag tycker om att läsa i mina böcker. Gärna själv. Tycker om när man läser för mig också. Gärna samma bok om och om igen. Mina favoritböcker är: "Mina mjuka vänner - husdjur", och "vilddjur", "Busbabyn", "Badbabyn", "Stänk, skvätt, plask", "Sjung med djuren", "Djur och Ljud"
Jag tycker om att lyssna på musik. Gillar speciellt trazan och banarne. När den skivan kommer på så går jag in och sätter mig vid högtalaren och gungar i takt med musiken. Sen sitter jag och leker där, läser gärna en bok eller så. Gungar när det kommer en låt jag gillar extra mycket.
Hos mormor och morfar tittar jag på "5 myror". Jag tycker mycket om vinjetten. Då går jag fram och ställer mig framför tv:n och gungar. De har även en massa burkar som man staplar i varandra. De tycker jag om att plocka isär om och om igen.
Jag kan ganska mycket. Går längs sidorna på skåp och annat, kan gå med en hand fast jag tycker inte riktigt om det, sätter mig helst ner. Jag kan stå utan att någon håller i mig men blir rädd och sätter mig nästan meddetsamma. 
Jag har målat lite med fingerfärg. Det var inte så kul... Mamma verkade tycka det var roligt, men hon fick städa massor efteråt. Hela min stol var full av färg, det var i och för sig lite roligt! 
Jag älskar att gunga!!! Vi har gungor i kvarteret bredvid och dit har pappa och jag gått flera gånger. Mamma har också varit med en gång. Det är jättekul att gunga! 
En stor mjukishund som jag fått i present tycker jag om. Den busar med mig och då busar jag tillbaka genom att kasta mig på den och pussa den! Det tycker den om!
Och nu i veckan har jag lärt mig att vinka. Jag har vinkat till mormor och morfar, till mamma och till Malin och Amanda.

Inga kommentarer: