måndag 30 mars 2009

Emmi

På morgonen var mamma och jag uppe och busade på ovanvåningen. Jag hittade något gott som jag stoppade i munnen. Den var lite vass den där godsaken. Mamma stoppade in handen i munnen på mig och såg helt förskräckt ut. Det var visst en vass plastbit, det var lite blod på den. Usch!
Lite senare på dagen så hälsade Anna på. Jag var lite blyg för henne först men sen ville jag upp i hennes knä! Hon och mamma fikade och lekte med kort. Jag fick vara med och fika lite, sen lekte jag mest på golvet och lyssnade på trazan tills jag var alldeles trött. Då gick vi ut med vagnen och jag somnade meddetsamma.

När jag vaknade var vi precis utanför porten till Emmi! När vi kom hem till Emmi så hade hon precis som jag nyss vaknat. Vi fick mat och sen lekte vi. Glada, fina Emmi och hennes mamma

Vi läser min bok. Emmi kryper nog snart hon också. När hon gör det så ska vi krypa ikapp!

Emmi ser ut att vara lite sugen på min majsbåge.

Nu tar hon den!

Sen stoppar hon in den i min mun! Vad snäll hon är! Jag trodde hon skulle äta upp den själv.

Mamma försvann plötsligt och var borta ganska länge. Det gjorde inte mig någonting! Jag hade så kul! Emmis mamma och pappa tog hand om mig.
Mitt när jag blev matad av Emmis pappa, gott fruktmos så kom mamma och pappa in i rummet! Jag kom på att jag inte träffat dem på länge så jag blev lite lessen. Men det gick över snabbt!
Vi skulle åka hem och sa hejdå, Emmi vinkade åt oss när vi gick. Mamma och pappa var jätteglada att jag hade haft roligt!

Inga kommentarer: