torsdag 5 mars 2009

Morgonmat

Sån här frukost brukar jag få på morgonen.

Blir lite kladdigt

Jag gillar gröt!

Börjar bli mätt

Idag steg jag inte upp förrän 06.45. Det är ovanligt att jag sover så länge. Mamma och jag gick ner i källaren och lekte i badrummet. Jag fick bada också. Det tycker jag är roligt. Efteråt var jag trött så mamma klädde på mig och vi gick ut. Jag somnade. När jag vaknade fick jag frukost. Sen gick vi upp där uppe och lekte. Det var jätteroligt. Vi var där länge, lekte lite nere också. Så plötsligt var jag jättetrött igen, vi gick ut en runda och jag somnade. Då var klockan 12. När jag vaknade så fick jag välling. Jag vaknade inte förrän 13.45. En liten stund senare kom Åsa! Det var kul! Jag fick en present. En gosig mjukisvovve. Mamma och Åsa fikade. Jag ville ha av deras latte men det fick jag inte. Jag fick däremot smaka lite chokladboll. Det var gott! Jag ville upp i Åsas knä, hon lyfte upp mig och jag fick sitta där rätt så länge. Det var spännande. Jag visade henne att jag kan gå upp för trappan. Vi var där uppe en stund. Sen gick vi ner och jag lekte lite själv. Började bli trött. Då kom mormor! Jag fick prova en tröja. Jag fick lite nya krafter när mormor kom så jag visade att jag kan gå med gåvagnen också. Fast när jag är trött är jag lite ostadig så jag trillade! Det var hemskt!!! Mamma tröstade mig... sen gick vi ut en runda och jag somnade. När jag vaknade var pappa och Oscar hemma, mamma var borta. Jag lekte med pappa när mamma kom hem. Jag hade bara sovit jättekort. Vi åt middag (jag fick också smaka lite Tacos). Det var mumsigt. Sen lekte pappa och jag tills det var dags att sova. Jag hade väldigt svårt att somna fast jag var så trött. Inte förrän vid 20.45 somnade jag.

Inga kommentarer: