tisdag 18 augusti 2009

Jakten på den försvunna lekplatsen

För en tid sedan var pappa och jag i Pildammsparken för att leta efter den temalekplats som skulle ligga där. Vi hittade ingen...
Idag gav vi oss dit igen. Pappa satsade på bilspaning i den bortre delen av parken där dagisen ligger, och där inpetade bredvid det största dagiset låg den. Lekplatsen från igår leder fortfarande lekplatsligan, men den här klättrade upp i toppskiktet i alla fall.

I mitten finns en klätterställning med rutschkana som ser ut som en stor svart spindel. Runt den går det en trästig som går upp och ner. Jättekul att springa på.


Längs trästigen finns det en massa små hus man kan gå in och leka i. Det var jättespännande. Till huset bakom mig på bilden fanns det dessutom en liten trappa. Jag älskar trappor.


Det fanns också gott om sandlådor att gräva i. Vad vore en lekplats utan sandlåda?
(En anledning mindre att bada mig när man kommer hem, säger pappa...)


Den här glasskiosken var fin. Pappa undrade varför jag envisades med att klättra ut igenom fönstret istället för att använda dörren. Duh! Det är ju roligare att klättra...

Inga kommentarer: