fredag 28 augusti 2009

Besök

Idag var jag väldigt trött hela morgonen. Mamma satte mig i vagnen vid 09-tiden. Jag trodde jag skulle få sova som vanligt men vi gick till en lekplats. Där var så många fimpar så jag hade fullt upp. Sen kom det två pojkar och deras mamma. Jag tyckte det var spännande med den stora pojken. Vi klättrade upp till rutschkanan samtidigt. Men jag ville inte åka så mycket rutschkana. Det var mycket roligare att åka ner för själva trappstegen. Duns, duns, duns. Mamma hjälpte mig genom att hålla mig i händerna och dra mig ner steg för steg. Jättekul! Vi var på lekplatsen i nästan två timmar. När mamma satte mig i vagnen efteråt så somnade jag på fläcken.

Innan vi gick ut så lekte jag lite med datorn. Med en knapp kan man pausa och sätta igång. Det är roligt.

När jag vaknade efter sovstunden så var vi inte ensamma hemma längre. Mammas moster Annika var och hälsade på.
Hon bjöd på mumsig budapest-tårtbit.

Jag fick vindruvor också. Vindruvor är alltid gott!

Inga kommentarer: