torsdag 27 augusti 2009

Parkliv!

Idag hämtade mamma och jag mormor och morfar och så åkte vi till lekplatsen bredvid bibblan. Den roliga!
Får smaka av morfars glass! Mums! Plockade ut de små daimbitarna, de var extra goda.

Josephine och hennes mamma kom också dit!

En liten stund lekte vi i sandlådan. Annars ville jag mest springa omkring. Jag är vääldigt bra på att städa. Så jag plockade upp alla fimpar jag kunde hitta och kastade i soptunnan. Några stenar som låg och skräpade hamnade också där.

Morfar och jag åkte rutschkana! Mamma stod nedanför och såg nervös ut.

Mormor bjöd på lingon! Mums! Jag älskar ALLA bär!

Min kompis!

Här är vi allihop, nu bjuder mormor på hallon också!

Josephine och jag gungade en stund. Det var kul! Det bästa är precis innan gungan sätter fart. Mamma brukar lyfta mig högre och högre medan hon räknar "ett, två.... tre!" och då far jag iväg. Det är sååå kul! Roligare än själva gungandet.

Här får jag bröd av mormor, det ska jag ge till fåglarna.

Då kommer de springande!

Titta så många de är...

Jag tycker om att mata fåglar!

Sen gick vi till fikastället. Där fick jag bär av mamma.
Jag ville gärna smaka på de andras fika också. Brödet är jättegott!

Vi har varit ute och tittat på bryggan. Det är roligt att gå i trappan.

Josephine tittar på när vi matar fåglar på ett annat ställe.

Jag sitter kvar i vagnen, det går bra att kasta bröd därifrån också.

Sen sa vi hejdå till Josephine och hennes mamma. De skulle åka hem, vi åkte till mormor och morfar.

Där busade jag med stora badbollen.

Sen hittade jag lilla bollen och den studsar bättre!


Man kan i och för sig leka med båda bollarna också :-)

Inga kommentarer: