onsdag 26 augusti 2009

OJ vilken rolig dag!

Igår åkte mamma och jag och hämtade mormor. Sen åkte vi till en lekplats!
Jag gillar att klättra

och springa

sa jag att jag gillar att springa?

Där var en vovve som jag gillade. Stod här länge och tittade på den. Sen hittade jag en massa människor som jag gav saker till. Fimpar och pinnar tex. De blev jätteglada.

sen hittade jag dessa roliga små husen, eller svamparna...

hallå?

Spännande att gå in i dem. Ibland tittade mormor eller mamma fram i de små hålen, det var kul!

fånga mig om ni kan!

Att gå uppför är också kul

När vi lekt klart gick vi och fikade. Jag älskade brödet, åt massor!
Efteråt gick vi och matade fågar! Det var jättespännande.
Mormor och jag tittar på fåglarna

Först satt jag i vagnen

Sen fick jag hoppa ur och jag fick en brödbit av mormor. Den slängde jag på marken.

Om jag flyttade mig lite efter att ha kastat brödet så kom änderna och åt upp det!

Eftersom jag var hungrig och brödet var gott så åt jag upp hälften av bitarna själv :-D

Men ibland fick fåglarna smaka lite

Plötsligt var de här stora fåglarna var mitt framför näsan på oss. Hägrar heter de visst.

De flaxade med vingarna, sen flög de sin väg.

Inga kommentarer: