tisdag 29 december 2009

29/12

Idag var jag hemma med pappa hela förmiddagen, när jag hade sovit så kom mamma hem, pappa åkte och jobbade.
Leker lite med min julklapp, den fick jag av pappa.

Vad är det som rör sig?

Det är min skugga. Den gör precis som jag!

Och ibland gömmer den sig bakom byrån!

Mamma har stoppat ner mig i vagnen, vi ska till en lekplats.

Det är soligt och fint, men kallt!

Nu har vi kommit fram till lekplatsen

Det är lite svårt att göra något när man har vantar på sig...

Men gå omkring kan man!

Innan vi gick därifrån pekade mamma på en buske med en massa vita bär. Smällebär sa mamma och jag kastade nappen ifrån mig för att gå och smaka. Oj, inte kan man äta dem sa mamma och så gick vi därifrån... Lite taskigt tyckte jag som var jättesugen på bär!

På kvällen var jag ganska trött så jag satte mig i soffan och tittade på TV en stund.

Oscar gjorde mig sällskap

Nu är det nog snart dags att nanna...

Fast när vi väl kom upp var jag inte så trött längre så vi gick ner igen. Pappa kom hem då!
Vi lekte en stund

Sen nattade han mig och då somnade jag meddetsamma...

Inga kommentarer: